Program vrtića Dream Land
Program obrazovanja PU DreamLand je baziran na konceptu bilingvalnog učenja, tj. na uspostavljanju kvalitetnog i konkurentnog modela obrazovanja.
Vaspitno-obrazovni rad u našoj ustanovi odvija se prevashodno prema važećim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, odobrenim od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, godine uzleta, ali je takođe, prožet i elementima Mensa, Montesori i Algo programa za koje su vaspitači prošli adekvatne obuke.
Ciljevi predškolskog vaspitanja i obrazovanja
Osnovni ciljevi programa naše ustanove usmereni su na podršku dobrobiti svakog deteta osiguravajući jednake mogućnosti za učenje i razvoj. Deca se osećaju srećno i prihvaćeno gradeći odnose poverenja i prijateljstva. Razvijamo dispozicije za celoživotno učenje, kao što su radoznalost, otpornost i samopouzdanje, što postavlja temelje obrazovnim kompetencijama. Program omogućava deci da istražuju i uče.
Principi razvijanja našeg programa fokusirani su na stvaranje podržavajućeg i inspirativnog okruženja koje obezbeđuje sigurnost, uključenost i učešće svih aktera. Aktivnosti se temelje na iskustvima i interesovanjima dece, a učenje se realizuje kroz integrisano učenje. Poštujemo autentičnost svakog deteta, inicijativu i smisleno učešće , podrku potencijalima i kreativnosti dece, uvažavajući mišljenje i ideje porodica.
Bilingvalni program
Bilingvalni program predškolske ustanove ,,Dreamland’’ podrazumeva dvojezično obrazovanje u predškolskoj ustanovi, kroz planiranje i realizaciju na srpskom i engleskom jeziku. Aktivnosti se baziraju na iskustvima i interesovanjima dece, a učenje se realizuje integrisano, uz poštovanje individualnosti svakog deteta.
U predškolskoj ustanovi „Dreamland“, dvojezičnost podrazumeva integrisan pristup, gde jedan vaspitač koristi isključivo jedan jezik - engleski, a drugi vaspitač isključivo drugi jezik - srpski. Program uključuje situaciono učenje, gde deca komuniciraju na drugom jeziku u svakodnevnim situacijama.
Bilingvalni program se realizuje od osnivanja ustanove , 2015.godine, u mešovitim vrtićkim grupama i podrazumeva stalno usavršavanje kroz praćenje i vrednovanje. Ovaj program razvija dispozicije za celoživotno učenje, kao što su radoznalost, odgovornost, otvorenost i saradnja.
Ciljevi bilingvalnog programa
Ciljevi bilingvalnog programa uključuju podršku dobrobiti deteta kroz kvalitetno vaspitanje i obrazovanje, pružajući jednake mogućnosti za učenje i razvoj. Program teži kontinuitetu obrazovanja i razvoju ključnih kompetencija, kao što su komunikacija na drugom jeziku i kulturološka svest.
Takođe, fokus je na bogatstvu rečnika, izražajnom usmenom komuniciranju i stvaranju mogućnosti za funkcionalnu primenu u igri i svakodnevnim situacijama delanja. Razvija se uvažavanje različitosti i interkulturalnost kao vrednosti, a to svakom detetu omogućava da participira u vrtićkoj zajednici.
Ciljevi se ostvaruju integracijom sadržaja na engleskom i srpskom jeziku u projektima, putem celodnevne komunikacije i upotrebe oba jezika.. Odnosi između dece i vaspitača se grade na principima uvažavanja i bliskosti, kako bi se ostvarila dobrobit deteta.
Predškolska ustanova „Dreamland“ ima tim za bilingvalni program, usredsređen na unapređenje kvaliteta programa i razvoj kompetencija zaposlenih.
Program realizuju vaspitači sa dodatkom na diplomi (metodika engleskog jezika) ili dodatnim British Council ili Cambridge sertifikatima.
JEDINA SMO USTANOVA U SRBIJI KOJA IMA SOPSTVENI BILINGVALNI ENGLESKO-SRPSKI PROGRAM PRIZNAT OD ZAVODA ZA UNAPREĐENJE OBRAZOVANJA I VASPITANJA REPUBLIKE SRBIJE KAO I OD POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE MANJINE-NACIONALNE ZAJEDNICE.
Pored našeg bilingvalnog programa, razvojna gimnastika je, takođe, zastupljena 2 puta nedeljeno jer nam je pravilan fizički razvoja deteta isto jedan od ključnih prioriteta, a u saradnji sa pedijatrijskom ordinacijom ,,Dr Nikolić’’ brinemo i o zdravlju dece i celokupnog kolektiva.